Ahad, 12 Oktober 2008

SYED HAMID ALBAR : MENIKAM ORANG ISTANA

Bahagian UMNO Kota Tinggi bergolak.
Daeng Malik yang mana rumahnya hanya berapa ratus meter dari Istana Bukit Serena. Dengan penuh kehibaan apabila beliau digantung dari bertanding selama 3 tahun. Beliau diantara penaja utama 'Kembara Mahkota Johor'. Mendapat lampu hijau di Istana Bukit Serene untuk menerajui Bahagian dan Parlimen Kota Kinggi Kota Tinggi.
Ada orang Felda Kota Tinggi mengatakan ' Orang melayu Arab tikam melayu Buggis'. Sebelum Daeng malik digantung hak bertanding, beberapa orang kuat Syed Hamid Albar ke Kementerian Dalam Negeri Putrajaya membawa dokumen konon-konon Daeng Malik perasuah terhebat di Johor. Maka ada 'arahan' dokumen itu diteliti dari Kementerian dalam Negeri ke Ibu Pejabat UMNO PWTC. Dengan muslihat enggan terkubur sebagai Ketua Bahagian, ada yang berpendapat melayu Arab ini mengarahkan agar melayu Buggis ini disingkir dan dihinakan.

Dengan nada sedih Daeng Malik dengan darah pahlawan ditubuhnya merayu agar beliau diberi keampuanan agar dibenarkan bertanding. Khabarnya Tengku Mahkota Johor terkejut dan murka rakan karib Bagina dihinakan sedemikian rupa. Kami di AMK Johor turut berdukacita sepertimana Ketua cawangan, Penyokong, dan kerabat Diraja Johor yang lain rasakan. Dalam hati kami berkata... 'Sampai bila orang-orang UMNO mahu menjadi anak jantan sejati tanpa menikam bangsa sendiri......'

Nota AMK Johor kepada Daeng malik : lawan tetap lawan ..... Jangan beri peluang pengecut jadi pemimpin.

Tiada ulasan: