Selasa, 21 Oktober 2008

Din Beramboi : Interview Bersama PM

Pakcik dengan megahnya telah dijemput oleh Perdana Menteri untuk sidang corat-coret ruangan pakcik. Pada AMK Johor jangan ler jeles noo... Pakcik mesti kasi tau kamu semua sembang perdana nih....

Din : Assalamualaikun Pak Lah....
PM : Walaikumsalam dinnn.. ( sambil memkai cincin zamrud pak arab kasi dulu )
Din : Kabonya nak letak jawatan, napa awai sangat ?
PM : ermmm.. entah ler din... sejak ada bini baru nih letih aje. Takde mood nak keje. ( sambil membelek-belek butang baju...
Din : Semalam MP kata rumah Plentong tengah tu banyak yg disewakan bukannya pemilik yang duduk...
PM : MP aku ni din memang bodo2.. belaka. Kapal terbang aku pun sewa gak. Satu Malaysia premis perumahan 30-50% penghuninya penyewa.. Org Malaysia mana ada harta dinnn...
Din : Awat PM marah sangat ni ?
PM : Tu la hang... kalau jadi ketua cawangan dapatlah duit raya. calon yang tadak keje tadak busniss pun belanja juta-juta nak menang. Angpaw raya katanya....
Din : aikk PM.... rasuah kaaa...
PM : Hang ni lembab la din... masuk sampul tak rasuah. Angpaw raya. Pas ni nanti angpaw depavali... bulan satu nanti angpaw raya cina...
Din : betoi..betoi.... pandai la PM ni. Rugi depa dok pakat kasi PM jatuh noo....
PM : hang ni din tau tak.. pas ni aku jadi Penasihat Petronas sama Proton aku saja suruh depa pakat kasi jatuh aku. Sebenonya kami pakat nak bungkus Mahathir, dok dapat eluan buta aja...
Din : Fuyoooo..... terrernya Pak Lah nih. Sejak dapat bini baru pandai betoi...
PM : Hang ingat pesan aku nih din... Mac nanti hang bawak toyol byk2.. kat PTWC nanti ada banyak duit...
Din : Kalo aku bawak peminta sedakah 3-4 ketapi bole ka Pak Lah... ?
PM : ermmm ( sambil gigit pensil ) aku ingat hang pakat jual kemenyan la. Laa nih banyak org2 aku dok turun naik indo sama siam.. bomoh depa senang nak perasap...
Din : ( sambil bersiul )... tema kasih Pak Lah ada masa sembang lagi...

Tiada ulasan: