Isnin, 20 Oktober 2008

JOHOR : YANG PARAH KIAN TERGADAI


Dalam masa 50 minit sahaja Index BSKL merundum 16 mata. Mungkin ia 'selling panic', atau kenyataan sebenar. Penganilisis semalam rata-rata berkata faktor pemilihan MCA memberi impak yang besar pada politik Malaysia akan datang. Kemenangan pemimpin 'kotor' dari Johor itu menunjukkan masadepan Malaysia undur kebelakang. Mereka berkata jika di Jepun , USA atau Britian, pemimpin menghadapi skandal sex apabila telah turun akan terus ke dapur membantu isteri memasak.
Hairiki politik Malaysia sememangnya sudah menjadi lumrah. Yang dibuang dan bersalah dijulang yang benar pula dibiarkan lupus. Maka tidak hairanlah jika hari ini Index BSKL akan merundum ke parah 860 mata. Apa yang dibimbangkan jika ekonomi Malaysia tidak dibaikpulih dengan segera Ringgit Malaysia akan menceceh RM 3.80 berbanding US$1.00 dalam masa terdekat.
Malam tadi ada seorang veteran UMNO yang pernah menjawat Speaker DUN Johor berkata, Habislah Malaysia dijual kalau Muhyidin menang naib Presiden UMNO. Penulis enggan komen cakap-cakap itu kerana blog ini kian panas sejak kebelakangan ini. Namun AMK Johor mengucapkan syabas kepada JCORP kerana telah membayar berbilion-bilion ringgit kepada pemegang saham Dana Johor dan ASJ ( pembayaran semula ) atas kesilapan 'seseorang' yang mencatur ekonomi Johor. Katanya wang tersebut datangnya dari penjualan merugikan terhadap beberapa asset dan bangunan milik JCORP. Siapa peduli pekara ini ????

Tiada ulasan: