Jumaat, 31 Oktober 2008

RAZAK BAGINDA : NAJIB BERSEDIA UNTUK "FULL TKO"

AMK Johor seperti mengalu-alukan keputusan Mahkamah Tinggi membebaskan sahabat kepada bakal PM Malaysia iaitu En. Razak Baginda.
Pada Pilihanraya Kecil Ijok Najib hampir kecundang dengan Isu Altantuya ini. Walaupun kalah ketika itu, pada Pilihanraya Umum bukan sahaja BN kalah di Ijok malah Selangor rebah dengan kelibat isu Razak Baginda. Namun TKO pertama ini memang belum berbaloi. Malah Najib bersumpah di Permatang Pauh berkaitan Altantuya ini. TKO ke-2 ini menyebabkan rebahnya Najib dan rakan-rakan di tangan Anwar Ibrahim.

Dalam Najib berkira-kira memilih suku-sakat untuk menyusun Kebinetnya menjelang 2009. Sebenarnya Najib menunggu 'Full TKO' dari sifu Pakatan Rakyat ini. Dalam 'ulat-ulat Umno' kebinggungan mencari komisyen dari tender-tender Kerajaan yang tenggelem timbul. Mereka juga kebinggungan bahawa lepasnya Razak Baginda merupakan TKO terakhir yang pasti membawa rebah kepada Barisan Nasional dibumi Malaysia.

Penulis melihat senyuman sinis Anwar Ibrahim semasa sidang akbar tadi. Mungkin dihatinya berkata, Razak Baginda adalah 'lauk besar' bagi Parti Keadilan Rakyat. Tepuk dada, tanya minda...

Tiada ulasan: