Selasa, 26 Mei 2009

DAIRI KETUA AMK 26 / 05 / 2009

10.28 am

Kami. Nah Budin, Sdr Azman, Sdr. Fauzi , rakan-rakan Johor dan negeri lain mengalas tanggungjawab dan menangkis serang tersembunyi BN-Umno di DUN Penanti ini. Musuh tanpa rupa dan kelibat ini amat menjelikkan sekali. Kemenangan tidak semudah seperti dijangkaan.

Anasir BN-Umno berharap pengundi dihadir semasa hari pengundian atau memilih calon bebas. Sumber dipercayai diberitakan BN-Umno telah/sedang membekalkan bahan tomahan untuk merobak-rabikkan parti kita. Maklumat lain, pihak BN-Umno telah menyelinap didalam jentera PKR dan sering mencari data setiap aktiviti dan kempen yang dijalankan. Kepada jentera PKR Johor yang dalam perjalanan dan akan ke Penanti , saya berharapkan comitment penuh dari saudara/i. Musuh dalam selimut lebih merbahaya dari pertarungan terbuka.



Semalam dua peristiwa berbeza berlaku kepada AMK Johor. Saya terpanggil unutk membicarakannya.


Pertama.
Seorang bekas calon PKR pada PRU-12 ( Parlimen) telah mendakwa kepada saya telah membawa 362 ahli UMNO berserta borang keahlian PKR. Gerombolan ini mendakwa kecewa denga ketua mereka Datuk Fuad Zarkasi.


Peliknya kumpulan ini mendakwa dalam perjalanan ke Penanti tetapi setelah36 jam tidak muncul tiba bersama 362 borang keahilan tersebut. Perbualan kami didalam pesanan ringkas (sms) agak kritis dan menjelikkan. Tomahan terhadap saya dan Ketua Perhubungan Negeri Johor agak berbisa. Memungkinkan saya terfikir, adakah mereka ini adalah perangkap BN-Umno.

Apakah mungkin permintaan gerombolan ini yang meminta lowongan jawatan perlu saya tunaikan ?


Kedua.
Ucapan tahniah kepada Sdr. Faizul, Timbalan AMK Johor diatas menyeliakan kehadiran DS Anwar Ibrahim ke Johor dengan jayanya. Syabas juga buat Magendran yang memastikan dailog di Hotel Selesa berjalan lancar.

Kekecohan dan gangguan pihak Polis kepada Srd. Nazri Ismail dan Azlan Ishak tidak dapat mengagalkan ceramah perdana di Taman Universiti semalam. Saya diberitahu ratusan anggota polis dan puluhan sekatan jalanraya dikerahkan bagi mengagalkannya.

Alasan menjaga keselamatan rakyat umum adalah 'mainan mulut' mereka setiap program. Alasan permit tidak diluluskan helah semata. Itulah sikap bacul BN-Umno memperkudakan anggota Polis. Syabas dan terima kasih juga buat seluruh jentera AMK yang terlibat. Saya meminjam kata-kata Ezam Mohd Noor ( Sumpah Keramat ) yang telah melompat nun membawa keris, " Lagi ditekan, kami lagi bersemanagat memperjuangkan keadilan".

Kepada Ezam Mohd Noor , Lokman Noor Adam dan lainnya, saya mendoakan kesejahteraan mereka. Usah diikut resmi Ibrahim Ali, kelak binasa harga diri.

Zabidie Abas
http://amkj.blogspot.com

Tiada ulasan: