Sabtu, 16 Mei 2009

Najib gelojoh Dan Pasti Tersungkur


By : http://johornews.blogspot.com

Johor Bahru
- Apabila Tun Abdullah Badawi mengorak langkah dan mengambil keputusan melaksanakan Pilihanraya Umum Ke-12 sebelum edah Datuk Seri Anwar Ibrahim dibenarkan bertanding , ia telah mengundang bencana kepada Barisan Nasional. Akibatnya Pak lah dikecam hebat dan terpaksa meletakkan jawatan.

Perak , Kedah, Pulau Pinang, Selangor, Wilayah Persekutuan dan Kelantan menjadi jajahan Anwar. Namun Najib yang ternyata gelojoh dengan cuba merampas beberapa negeri. Ternyata Datuk Seri Najib razak terpedaya dengan 'adegen 16 Sepetember Anwar' dengan mengunakan mahkamah dan habuan lumayan untuk merampas semula Perak. Najib berjaya.

Akibat dari itu Anwar setiap hari menjadi perhatian rakyat Malaysia dan dunia. Jelas Anwar makin 'glamour'. Anwar dengan kematangannya dalam persada politik dengan jelas membuli Najib pula kini. Jika Najib terus bertegas memeluk Perak, Johor Daily yakin Anwar dengan mudah memenangi PRU-13 nanti.

Jika Perak dilepaskan melalaui proses mahkamah atau DUN Perak dibubarkan, Najib dan BN akan kalah juga. Hakikatnya Pak Lah dan Najib bukan tandingan Anwar. " Sampai bila tenaga Najib akan bertahan", kata seorang penganalisa politik . Kini Najib tersepit dan terpedaya oleh 'agenda 16 Sepetmber Anwar '.

Posted by JOHOR DAILY

Tiada ulasan: