Selasa, 20 Januari 2009

SEMANGAT GANU

PRK P036 Kuala Terengganu berakhir sudah dengan kemenangan berpihak kepada Pakatan Rakyat yang diwakili oleh Parti Pas. Sekalung tahniah buat YB Abdul Wahid Endut.

AMK Johor turut menyumbang tenaga dan idea walaupun tiba di Kuala Terengganu pada 16/1/09 dikira agak lewat namun semangat untuk membantu jentera pilihanraya Kuala Terengganu bagi memenangkan calon Pakatan Rakyat tetap semarak dijiwa kami. Kerjasama dari AMK Pasir Gudang, AMK Gelang Patah, AMK Simpang Renggam, AMK Sri Gading dan AMK Batu Pahat yang mewakili AMK Johor ke Kuala Terengganu harus diberi pujian walau pelbagai rintangan dan masalah ditempuhi sepanjang perjalanan ke sana.

Sebenarnya banyak pengalaman dan pengajaran yang boleh diambil pada PRK Kuala Terengganu. Antaranya bagaimana kita harus mempereratkan lagi kerjasama antara parti dari apa sudut sekalipun. Pakatan Rakyat di Johor perlu lebih agresif dalam membentuk sebuah Pakatan yang benar-benar utuh dan kukuh. Perencanaan serta penyusunan program penerangan kepada masyarakat perlu diperhebatkan melibatkan ketiga-tiga parti iaitu PAS, DAP dan PKR.

Apapun kita semua perlu sedar dan menerima hakikat bahawa PAS tidak akan menang tanpa undi dari ahli DAP dan PKR. PKR juga tidak akan menang tanpa undi DAP dan PAS. Yang pasti DAP juga tidak akan menang jika ahli PAS dan PKR tidak menyokong mereka. Apakah masih ada sifat keaku-akuan dalam setiap kempen Pakatan Rakyat. Yang pasti selepas ini jika perlu setiap aktiviti Pakatan Rakyat perlulah disertai oleh ketiga-tiga parti. Itulah kesepakatan yang rakyat inginkan.. Masih ramai lagi ahli umno/bn yang memerlukan penerangan mengenai hala tuju pakatan rakyat... Tanpa undi mereka juga mungkin harapan tinggal harapan....

Tiada ulasan: